מלב אל לב

Mother-Child-Klimt-L (1)

 

החלום שלי התחיל אי שם בשנותיי הצעירות, גיל 17 ליתר דיוק – בו פגשתי לראשונה את המושג ״פסיכולוגיה״.

אישה, שאז נראתה לי מה זה גדולה –כולה היתה בת 26 (!) – ועבדה על התזה שלה לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית- היתה זקוקה למישהי שתשמור, בנוכחותה, על התינוקת הקטנה שלה שזה עתה נולדה – בזמן שכתבה. והנה, היא פתחה בפניי צוהר לעולם מסקרן…
ולא רק זה –
ראיתי לראשונה אישה מיניקה! היא הסבירה לי על הצרכים הראשוניים של תינוק, מה הבכי אומר, מה קורה לנו כשהצרכים הללו לא נענים ואיך זה משפיע על בגרותינו… שם נטמן זרע , אמרתי – גם אני רוצה להיות שם עבור אחרים.

אממה – הייתי אז במסלול אחר לגמרי: תיכון עם דגש על אמנות –
ואחרי הצבא – נראה טבעי  ללכת לבצלאל- אקדמיה לאמנות ועיצוב שאליה התקבלתי בקלות -וסיימתי בהצטיינות.

לאחר מכן- סטודיו משגשג; יצרתי יצירות מופלאות – אך כל הזמן היה איזה נדנוד פנימי שאמר…זה לא זה… רציתי להיות בדיאלוג עם א.נשים – לא בתוך הסטודיו לבדי.
רק כעבור 20 שנה, כשילדיי נולדו, קיבלתי אומץ לקחת פסק זמן. החלטתי להישאר איתם בבית- עד שהלכו לבית הספר…פתאום הרשיתי לעצמי ללכת אחרי ליבי…ולחקור-

מה קורה בראשית החיים? מה ילדיי  צריכים? הייתי שם כולי עבורם: הנקת תאומים, שינה משותפת, שהייה איתם בבית, מתוך בחירה ואמונה.. שזה מה שנכון להם..ניצלתי את הזמן ( בין ההנקות (-:) לחקור, לקרוא, לגלוש ואז….

פגשתי את ״תקשורת מקרבת״ ! הוצתה בי אש שעד היום ואני מאמינה שעד סוף ימי, תבער. כאילו שפגשתי משהו שכל חיי היתה לי כמיהה אליו, ולא יכולתי לשים את זה במילים. כמיהה לנראות, לאמפתיה, לחיבור. לשלום, כן…לשלום. חשבתי שזה מה שיכול להציל את העולם!! (לא מגזימה)

מה שלא ידעתי אז, ואני קצת יודעת היום – 14 שנה לאחר מכן – זה שלא מדובר בטכניקה בלבד. כן, יש פה כלי מדהים שכשאנחנו משתמשים בו הוא מעלה את הסיכוי לחיבור שלי לעצמי ולאחר, כלי שעונה על המון צרכים בינאישיים, של הבנה ואמפתיה. אך יותר מכך זוהי דרך שכדברי אחת מתלמידותיי, מסירה את האגו וכל מה שמפריד בינינו כבני אדם, ומאפשרת דיאלוג אמיתי – מלב אל לב.

עם השנים רכשתי כלים נוספים. למדתי ביוסיתיזה – גישה טיפולית של פסיכותרפיה גופנית, שמשלבת בקליניקה עבודה של תנועה, נשימה, יצירה, עם שיחה כמובן. היא לימדה אותי שישנם דפוסי התנהגות שנוצרו בראשית החיים, מהרחם והלאה, כשעדיין לא היתה לנו שפה, ויכולים להשפיע על יכולתינו ליצור יחסים בהמשך החיים, ולבטא את עצמינו במלואינו. הגישה הזו עוזרת לנו לעשות חיבורים פנימיים במקומות שנוצרו ניתוקים- וכמלווה אני הופכת להיות מעין אמא נוספת, המלווה את הצמיחה מחדש ..התומכת, עוזרת לבנות גשרים חדשים.

כמו כן באמתחתי שנים של ניסיון עם "העבודה" של ביירון קייטי.

עכשיו אני גדולה (אני חושבת (-:)
לקח לי המון זמן, אך זה הזמן שכנראה היה נחוץ..להבשלה האישית שלי והנה
אני כאן.
עם נוכחות מלאה ויראת כבוד גדולה לעשייה הזו – מציעה את עצמי לך,
שרוצה לחיות את חייך ביותר מלאות, יצירתיות, חיוניות, מתוך בחירה עמוקה ושחרור מכבלים.
מזמינה לפגישה אותי. באהבה. בין אם זה תהליך ארוך או פגישה אחת!

אם לבך אומר לך להביא את דבר קיומי למישהי שנראה שתוכל להיעזר בי – אנא שתפי
0507480561 יעל